설치 전경 Installation view
불투명하지 않은 아크릴, 물, 기름 50 X 50 X 90h (cm) 2016
Opacity-less Transparent acrylic plate, water, oil 50 X 50 X 90h (cm) 2016
벽이없는 아크릴, 나무, 거울 180 X 76 X 90h (cm) 2016
Wall-less Transparent acrylic plate, wood, mirror 180 X 76 X 90h (cm) 2016
밑이 없는 아크릴, 뒤집힌 미술관 의자 45 X 196 X 40h (cm) 2016
Bottom-less Transparent acrylic plate, an inverted chair
45 X196 X 40h (cm) 2016
계단이없는 아크릴, 마사토, 미술관 계단 1493 X 760 X 696h (cm) 2016
Stairs-less Transparent acrylic plate, sand
집이없는(Homeless) 이야기를 하기 위해 단어에서 집(Home)을 빼고 남겨진 뭐 없는(-less/without) 의 상태를 조형적으로 시각화 한다. 전시장 입구 계단, 전시장 의자 등 구성요소에 투명한 판으로 제작한 형태를 덧붙여 기존의 특성을 변경해 나가며‘상실’을 경험 당하는 수동적 인간이 아닌 ‘상실’당하게 하는 주체가 되어 마치 놀이처럼 은유적으로 풀어나간다.
----------------------------------------------------------------
Minwook formatively visualizes the state of being -less or being without left after eliminating 'Home' from the word, 'Homeless' in order to tell the story of 'Homeless'. He expresses his work metaphorically as active main agents of making others to experience 'loss' of something, not as passive human beings who suffer 'loss' of something, transforming existing characteristics by adding forms made with transparent plastic plates to the components of the exhibition, such as chairs, etc.